lördag 29 juni 2013

Ålandstripp Dag 7, 29 juni

Resan börjar nå sitt slut.

Klev upp i tid och städade ut stugan, packade Intrudern (mer plats än när vi for över) tog frukosten i restaurangen och sen vidare ut på Lemland.

Hittade nästan rätt på en gång. :)
Hemma hos T & J blev det en tur ut till hönsgården, jag la mig tillrätta i den härliga stolen och T servade sina gäster med kaffe.

Och inte nog med det. Hon hade fixat till räkmackor. Det var supergott. Jag åt till och med tomaterna.

Ja, vad säger man? Hon VET att vi gillar mat minsann. Eller mat och mat, hon vet att vi gillar gott. Och vi gillade allt gott hon bjöd på - mat, kaffe och sällskap. Och för att inte tala om omgivningen.

Jag förstår mycket väl att de vill tillbringa sina somrar här ute. Har inte det minsta svårt att förstå det faktiskt.

Men klockan tickade på. Några små ärenden innan vi skulle vidare och så en sväng förbi Pommern.


Birka låg inne och jag undrar jag om inte vi hade några vänner som var på den båten just då. :)


Mäktig båt!


I vanlig ordning så skulle vi kolla in hamnen. Det var en massa båtar där och det märktes nu att semestrarna börjar komma igång. Fler och fler människor.

Allting roligt har ett slut, så också vår Ålandssemester.
Vi var inte de enda hojjarna som skulle med kvällsfärjan hem från Åland. Vi var ju inte heller de enda på EckeröLinjen.

Vi tog raka spåret till matsalen. Och det blev biff med potatismos och bea. Hungrig som en varg var jag. Åt upp allting och lite till nästan. Haha... hade nog fått ner lite mer.

Kollade på GPS och ja, man kan ju se att det enda stället vi inte varit in i är där pilen är. Annars har vi lyckats pricka in största delen av fastlandet.

Ja, tittar man upp i högra hörnet så har vi ju till och med kört på vattnet. De ni!

Åland kommer att besökas igen. Ganska så snart. Vi satsar eventuellt på att ta oss dit i slutet av juli till Rock Off festivalen. Men då blir det inte lika mycket hojåkande.

Inga kommentarer: