lördag 6 juli 2013

Fredagstur på bågen

Slutade jobbet lite tidigare och vi tog bågen en tur till Uppsala för att äta.
Vi hamnade på Åkanten, nedanför slottet.

Kan varmt rekommendera deras mat.

Min matsedel som följande.

 Grillad sparris, prästostcreme och pastrami på grissida till förrätt.

 Varmrätten blev tonfisk.

 Svartrötter och andra grönsaker. Kan säga att det var jättegott. Inte den godaste jag ätit ute, men god var den och perfekt grillad.

 Som om det inte räckte blev det jordgubbsmarängswish till efterrätt. Som jag har längtat.

 Slottet ligger alldeles bredvid.

 Så här mycket ser jag när vi åker.

Där ligger Åkanten, precis vid Fyrisån.

Vi kände inte för att åka hem sen utan fortsatte till Sigtuna, till Märsta och tyvärr så tog jag inga bilder. Det blev mest att vi bara gled omkring och tittade.
Turen avslutades med att åka till Grisslehamn och titta om vänner låg med båten där, men vi hade missat att de var i Visby, och dit är det långt att ta en tur på bågen en fredagskväll.

Så efter 7 timmars tur så kom vi äntligen hem igen, öppnade en varsin kall och sen isäng. Man blir trött av att vara ute på vägarna, inte bara sjön som suger.

Inga kommentarer: